Про креативне підприємництво

(creative entrepreneurship)

в Україні починають говорити все більше: є багато проектів, зароджуються різні ініціативи, в рамках яких є креативний елемент, все більше тих, хто ідентифікує себе як креативний підприємець. Цей напрям є найбільш інновативним сектором економіки і важливим на різних рівнях — персональному, компаній, держави, в міжнародному контексті як частина глобальної економіки.

Креативне підприємництво

це синергія бізнесу та творчості, і основні його ознаки це:

  • крафтове виробництво;
  • галузь креативної індустрії;
  • талант або хобі - як власний бізнес;
  • продукт та послуга мають унікальну цінність;
  • створення нових робочих місць.

Основними галузями креативних індустрій визначають

виробництво кіно- та відеопродукції; події, фестивалі, розваги; архітектура; виробництво реклами, народні промисли, ремесла; дизайн (інтер'єрів, ландшафтний, предметний, web); створення одягу, мода; література та видавництво; театр, музика, танці; фотографія, образотворче мистецтво, галереї; програмні продукти, мобільні додатки; телебачення, радіо, нові медіа; туризм, спорт; музеї, бібліотеки, архіви та історичне середовище; харчування (крафтове виробництво) та неформальна освіта.

Місто Рівне теж є у потоці сучасних тенденцій з 2015 року. Цього року об’єднавши спільні зусилля ГО «Платформа взаємодій «Простір», Національний університет водного господарства та природокористування, ГО «Агенція сталого розвитку міста» з партнерами та місцевою владою провели унікальну подію у нашому місті 22 - 27 квітня - “Рівне. Тиждень креативного підприємництва”, тим самим дали початок новому витку розвитку креативного підприємництва в місті.

Проект «Рівне. Тиждень креативного підприємництва» включав у себе 12 подій протягом тижня: Форум креативних індустрій, креативні сніданки, екскурсії до крафтових виробників, вечірні джеми (освітні воркшопи по імпровізації) та зустріч з Максом Бахматовим. Одним із важливих результатів цього проекту є створення електронного каталога #MadeInRivne.

В рамках проекту ми створили електронний Каталог

Долучайтеся і Ви: https://goo.gl/FJTxDc

Формування спільноти

Нам вдалося сформувати спільноту локальних представників креативного підприємництва, які живуть та працюють у Рівному, познайомитися між собою, обмінятися досвідом та надихнутися на спільну подальшу співпрацю.

ФОРУМ КРЕАТИВНИХ ІНДУСТРІЙ

Подія що відбулася 22 квітня в Open Office об’єднала 140 учасників, 15 спікерів з України та Рівненщини, крафтових виробників на локаціях експо-плейс та фудкорту, партнерів та ЗМІ. Форум мав три тематичні блоки виступів: Мейкерство, Освіта та Масштабування.

«МЕЙКЕРСТВО»

Галина Симха - Власниця «Центру «Сонячне Ремесло» та групи компаній ТМ Ambra Simha. Єдина в Україні офіційна приватна компанія, що займається легальним видобутком бурштину. Рівнянка за походженням, а зараз Киянка.

Закохали у себе всіх хлопці, що працюють з фанерою - Юрій Намака та Тарас Яловенко з місцевої компанії «VENKO» з м.Радивилова, Рівненської області. Здається, звична річ фанера, а з неї їм вдається виробляти унікальні речі! А ще вони намагаються популяризувати стінові панелі та декоративні панно.

Продовжили блок «Мейкерство» та ділилися своїми успішними кейсами:

Олена Патіс - засновниця перших кулінарних майстер-класів в Рівному. Готували з відомими шефами України, з Пекельної кухні. Порція мотивації від Олени під назвою «Just DO IT!»;

Роман Велігурський – рівненський повелитель металу, створює унікальні скульптури. Від Романа почули, що можливо реалізувати ідею на високому рівні у місті де ми мешкаємо;

Барбершопи – перукарні для справжніх чоловіків. І у Рівному є такі, думаю, багато вже встиг оцінити переваги таких чоловічих перукарень. Віктор Савчук, той, хто почав розвивати рух барбершопів у Рівному, розповів про ідею своєї справи та те, як шукав бородачів.

«ОСВІТА»

Сучасна освіта повинна трансформуватися та підлаштовуватись під вимоги світу. Актуальною для Рівного є неформальна освіта, яка відрізняється від академічної своїм творчим та індивідуальним до кожного підходом.

В рамках форуму відбулася онлайн-трансляція з освітнього майданчика нового формату – «Unit Factory» (м.Київ). Там навчають програмувати, працювати в команді та знаходити неординарні рішення. Як це роблять та про секрети успіху нового формату освіти розповідала Валерія Заболотна.

Ділилися своїми успішними кейсами локальні представники креативної галузі неформальна освіта:

  • дитяча школа фінансової грамотності «Savvy Nation» - засновник проекту Віктор Король;
  • Наталя Сторожук, яка вміє зробити з танцю справжнє шоу! Вона керує ансамблем «Light Dance Company» Рівненського ПДМ, який розвиває такі напрямки мистецтва як jazz-modern, afrojazz, blues-jazz, contemporary тощо;
  • натхненна Оксана Мазурок розповіла про мовну школу «INDIGO». Як надихнути дитину розвиватися і як завтра зробити так, аби школа стала другою домівкою для дітей, звідки не хочеться йти?

«МАСШТАБУВАННЯ»

У цьому блоці запрошені спікери поділилися практичним досвідом у тому, як розширити свою справу, трансформувати бізнеси рівня «від регіонального до національного» та «від локального до глобального».

Роксолана Кравчук - засновниця проекту «Open Mindfulness», майндфулнес-тренер розповіла про про переваги усвідомленого бізнесу. Автор публікацій на теми персонального росту, самореалізації, трансформаційного лідерства. А ще вона керівник Візійного центру Львівської Бізнес-школи.

Продовжували тему Маштабування історією рівненського фотографа-мандрівника, який бачить увесь світ через об’єктив фотокамери. А ще Тарас Ковальчук брав участь у проекті «Ukraїner».

Про власний досвід масштабування розповів Сергій Яковишин, співзасновник мережі мобільних кав’ярень «Barkas».

Виступ спеціального гостя

маркетинг-директора Ощадбанку, Олени Ковальської, яка поділиться з учасниками форуму секретами, як «Будувати своє» та ефективно продати свій бренд в Інтернеті.

«Kid’IT» - це новий формат технологічної освіти для дітей, який трансформує їх з пасивних споживачів технологій в активних творців. І про те, як змогла втілити в життя цей амбітний проект розповідала Юля Тарасова, співзасновниця бренду.

Хобі, яке переросло в прибутковий проект – це яскравий приклад креативної економіки. Стас Шипиль розповів про один з таких – рівненський бренд молодіжного одягу та аксесуарів «Urban Planet», який став національним.

«Форум креативних індустрій»

у Рівному завершився Панельною дискусією на тему «Мрій. Створюй. Масштабуйся!».

Під час Форуму на нашому експо-плейс можна було приміряти яскраві дощовики від рівненського бренду «S-cape», cкуштувати смаколики від «Honey it’s me», придбати запашні чаї та сувеніри від «Чайовні Тайстра зілля», запастися крафтовими цукерками «Пригощайся», випити прохолодних напоїв від «The Bus» та гарячої кави від «Gemini».

КРЕАТИВНИЙ ТИЖДЕНЬ ПІСЛЯ ФОРУМУ

Протягом тижня ми мали креативні сніданки, екскурсії, креативні зустрічі та джеми. Найкраще всю атмосферу передає відеощоденник подій, які підготував Павло Осіпов.

Проект «Рівне.Тиждень креативного підприємництва» проведено безкоштовно, відбувся в рамках міського конкурсу "Рівне - місто унікальних подій" та за підтримки Управління культури і туризму виконавчого комітету Рівненської міської ради, Департаменту економічного розвитку і торгівлі Рівненської обласної державної адміністрації, Управління економіки міста виконавчого комітету Рівненської міської ради. А також завдяки підтримці партнерів, спікерів та команди організаторів

НАША ПІДТРИМКА

Загальний бюджет проекту «Рівне. Тиждень креативного підприємництва»:

(це уточниться)

Це не кінець. Це лише початок

Долучайтеся до групи https://www.facebook.com/groups/RivneCreativeWeek/ та слідкуйте за новинами подій в групі Платформа взаємодій Простір.

Фотографи Андрій Голубцов, Іванна Власюк, Оксана Хорхолюк.